Vi har mycket i både skafferiet och i kylskåpet som man kan ha på kroppen. Helt underbart tycker jag! 
 
En gammal arbetskamrat till mig sa för länge sen att det hon har på kroppen ska hon också kunna äta. Jag tänkte inte så mycket på det då utan fortsatte att köpa mina dyra krämer och schampon. 
Men det hon sa har legat och gnagt i mitt huvud nu i flera år och nu är jag också där :) Försöker att hitta alternativ till hud- och hårvård som är naturliga och ätbara. 
 
Som det här ansiktsvattnet och masken är perfekt till frasig och trött hud. Jag får alltid en stump kvar från gurkan som ingen vill äta, den river jag och tar lite av saften som ansiktsvatten och gurkköttet till ansiktsmask. Min trötta hud blev fräsch igen i alla fall så fräsch som den kunde bli :) 
 
Gurka innehåller 96% vatten men även C-vitamin. Gurksaft är uppfriskande för huden men även lindrar solsveda, insektsbett och klåda.