Älskar dessa små vaxdukar! 
 
Återblick nr.11 
BeesWraps är en stor favorit här hemma. Både egna och köpta har vi och har helt slutat med plastfolie. 
Dessa små BeesWraps är superenkla att göra själv. 
 
Beeswraps 
Du behöver en tygbit gärna urtvättat tyg som lakan, tunna kläder, diskhanddukar mm och bivax. 
Lägg tygbiten på en plåt och strö över bivaxen. Min lilla tygbit 20x20 cm hade jag ca 15 g bivax. Ställ in plåten i ugnen på 80 grader,  ca 5-6 minuter tills bivaxen har smält. Ta ut plåten och pensla ut bivaxen, det måste gå fort för bivaxet stelnar snabbt! Låt din beeswraps svalna och sen är det bara att börja använda den. Lägg beeswrapsen över skålen/tallriken och varm med händerna :) 
Rengör du den använder du kallt vatten och diskmedel. 
Använd inte beeswrapsen på rått kött och över varm mat då smällter bivaxet. 
 
Jag har som sagt både hemmagjorde och köpta BeesWraps och jag måste nog erkänna att de köpta är lite bättre. Jag kan tycka att mina hemmagjorda ger lite smak av bivax om man har den över en ost, det känner jag inte om jag tar en köpt beeswraps. Men annars är de lika bra. Håller ca ett år. 
 
Släng ut Glad pack och skaffa sånna här istället!