Nu är det 3 måndader sen jag började med mitt kemikaliefria år. 
 
Jag har bytt ut nästan alla mina hud- och hårprodukter till naturliga hemmagjorda produkter, även en hel del städ- och tvättprodukter. 
 
På mitt instagramkonto har ni fått följa min resa och nu tänkte jag recensera mina produkter som jag har använt ett tag. 
 
Återblick nr 1. Min fotskrubb på två ingredienser. 
Blanda kokosolja och socker. Skrubba fötterna med blandningen och svep in fötterna med varma fuktiga handdukar, förr använde jag plastpåsar men har nu inga plastpåsar kvar hemma :). Låt det verka i 10-20 minuter och skölj sen med ljummet vatten. Efter åt smörjer jag in fötterna med min body butter. 
 
Med den här skrubben blir mina fötter härligt lena som barnfötter. Skubben har jag använt lite då och då under 2 års tid och har inte provat något annat då jag är riktigt nöjd med denna. 
 
Har fått pedikyr i present och har provat ett par gånger. Efter en behandling har jag alltid fått nageltrång och förhårdnader, ibland även sprickor på hälarna som har gjort jätteont.
Jag filar nästan aldrig mina fötter annars och har inte heller haft problem med förhårdnader (förutom efter pedikyrbehandling). Jag tror att bra skor, bra skrubb och en bra fotkräm är det bästa för mina fötter. 
 
Den skrubb kan jag verkligen rekommendera!