För några veckor sen var jag i L.A och provade en för mig ny ansiktsbehandling platelet rich plasma behandling. Väldigt intressant grej. 
När jag kom dit fick jag lämna ett blodprov och de separerar plasman från blodet. 
 
Huden rengörs och sen börjar man sticka små små hål i huden samtidigt som man arbetar in plasman med en dermapen. Dermapen gör att det blir små kontrollerade skador på huden ( syns inget ), som en naturlig reaktion svarar kroppen med att laga/reparera huden med hjälpa att plasman. 
 
Behandlingen tar ca 40 min och för mig kändes det inget men man kan bli lite rödflammig efteråt. 
 
Nu har det gått ca 3 veckor sen jag gjorde min behandling och jag tycker att huden ser piggare ut, mindre rödflammig och små pigmentförändringar har blekts bort. 
Hon som gjorde min behandling tyckte att jag hade en väldigt fin hud innan behandlingen och det tackar jag mina naturliga hemmagjorda produkter för. 
Efter behandlingen får man inte vara ute i solen på 2 veckor eller skrubba ansiktet. Men det var inga problem då min hud kändes fantastisk efteråt :) 
 
Fick en liten utskällning att jag är ute i solen förmycket utan solskyddskräm. 
Huden åldras snabbare med sol och porerna blir större och djupare om man inte skyddar den mot solen.
 
Eftersom jag inte köper dyra krämer eller rengörning så tänker jag unna mig en PRP behandling en-två gånger per år och eftersom den är helt naturlig så känns det ju toppen!