Dessa goda wraps är helt i min smak! 
För några år sen provade jag rawfood, jag som älskar grönsaker och frukt var detta perfekt. Jag började i januari och åt i 5 månader. 
Första tre veckorna drack jag bara hemmapressade juicer, sen bytte jag ut ett mål mot rawfood och sen några veckor efter det bytte jag ut två mål. Jag mådde toppen, matallergier försvann, blev aldrig uppsvälld i magen, hår och naglar blev glansiga och den stora var att jag blev av med min pollenallergi! 
 
Sen tänkte jag att jag skulle göra detta varje år men året därefter var jag så less på rödbetor, grönkål, ingefärajuice så jag klarade bara i tre dagar. 
 
I år tänkte jag äta rawfood minst 3 dagar i veckan och resten av måltiderna kan vara varm vegetarisk mat för att prova om min pollenallergi kan bli lite bättre. 
 
Så först ut är denna tacowrap.
 
Recept 2 personer: 

Solrosgräddfil

Tacofärs

Tillbehör

Tomatsalsa

Tillagning: 

Tomatsalsa:

  • 1. Mixa ihop körsbärstomater, soltorkad tomat, vitlök, chili, agavesirap och en nypa flingsalt till en chunky röra i en matberedare.
  • 2. Lägg upp i en skål och diska ur matberedaren.

Solrosgräddfil:

  • 1. Mixa ihop solrosfrön med vatten, citronsaft och salt till en slät smet.
  • 2. Lägg upp i en skål och diska ur matberedaren.

Tacofärs:

  • 1. Mixa ihop valnötter med vitlök, soja och kryddor till ett smul.
  • 2. Skölj och tärna gurkan smått. Fyll salladsbladen med tomatsalsa, gurka solrosgräddfil och tacofärs.
 
Receptet kommer ifrån Tastline :) 
 
Smaklig måltid!