En härlig ansiktsrengörning som tar bort smutis och återfuktar huden. 
 
Återblick nr 5. 
Jag har försökt att läsa innerhållsförteckningar på mina rengörningsmedel och fattar knappt något av de 20-30 ingredinser som finns i den. Det känns inte alls bra att smeta på något i ansiktet som man inte vet vad det är. 
 
Så jag blandade en oljeblandning som passar min hud. 
 
Hudvänlig ansiktsrengörning 
1/3 Ricinolja 
2/3 mandelolja 
Blanda oljorna i en glasflaska. 
Massera in blandningen i ansiktet, ta en handduk eller egna bomullspads och blöt dem med varmt vatten och torka av ansiktet. Blandningen tar också bort mascara. Man behöver knappt någon ansiktskräm efteråt. Huden känns mjuk och ren. 
 
Ricinolja har jag för den är djuprengörande utan att torka ut huden. Passar alla hudtyper. 
Mandelolja neutraliserar huden och återfuktar den. Passar alla hudtyper. 
 
Den här blandningen gör jag också rengörningsservetter till min dotter som hon kan använda efter träningar. 
Då har jag klippt till små tygbitar som jag har sicksackat runt. Blött dem i vatten och sen droppat på blandningen på tygbitarna. Jag gör 3-5 stycken åt gången och förvarar dem i en glaslåda. Perfekt till trötta ungdomar som börjar få lite "finnar". 
 
Den här rengörningen är i alla fall helt fantastisk!