För att vara ganska ny på det här att göra egna produkter är det inte så ofta jag har misslyckas. Det måste betyda att det är otroligt enkelt att blanda ihop en kräm eller tvål mm :) 
 
Men den här Fluffy Body Butter blev inte riktigt som jag hade tänkte mig. Kan bero på att jag blandade hej vilt, alltså gjorde inte efter några mått. och jag hade en väldigt slö elvisp från tidigt 50-tal. 
 
Fluffy blev mer en kompakt kräm istället. Krämen smällter snabbt vid kroppskontakt på gott och ont. Den går snabbt in i huden men är man inte tillräckligt snabbt när man tar en klick så hinner den smälta i handen. Annars tycker jag att den är bra. 

 Sheasmör innehåller vitamin A, vitamin E och antioxidanter. Antioxidanterna hjälper till att skydda kroppens celler mot fria radikaler, det sägs också att sheasmör kan skydda mot UV-strålning från solen ett naturligt solskydd men jag vet inte vilken "solskyddsfaktor" den motsvarar. 

Sheasmör är perfekt till torr hud.

Eftersom jag inte mätte något så har jag inget recept. 
Sheasmör
Kokosolja
Mandelolja 
2 droppar E-vitamin 
3 droppar Eterisk olja Lavendel. 
 
Smälte sheasmör, kokosolja och mandelolja. När de smält samman ställde jag ut byttan i kylan så den fick stelna. 
Sen körde jag elvispen tills det blev en "fluffy" konsistens. Min blev fluffy men sjunk ihop när jag hällde upp den i en burk. 
Nästa gång blir det mindre kokosolja och några droppar arganolja istället för mandeloljan. 
 
Har ni något bra recept på Fluffy body butter?