Giftfri deo 
 
Återblick nr 4. 
Hade jag vetat att det är så här enkelt att göra en bra och giftfri deo hade jag börjat för längesen. Men nu kan man inte blicka bakåt utan framåt och tänka på sina barns framtid,  själv har man väll så mycket gifter i kroppen att det är kört :) Har ni sett filmen Underkastelsen av Stefan Jarl
En skrämande och viktig dokumentär om hur mycket gifter vi har i kroppen och om cocktaileffekten. Värt att se den om ni inte har gjort det. 
 
I alla fall min deo är helt underbar, den är lätt att strycka på, håller svettlukten borta under dagen och under träningen och den luktar gott. Jag är supernöjd och kommer aldrig mera att köpa en deo! 
 
Giftfri deo 
0.5 dl kokosolja ( jag har en med kokosdoft) 
0.5 dl bikarbonat 
0.5 dl majsstärkelse 
Några droppar eterisk olja

Smält kokosoljan, blanda de torra ingredienserna och sikta ner blandningen med en sil. Droppa ner eterisk oljan. Deon kommer vara lös så ställ in den i kylskåpet några timmar så blir den perfekt. Jag använder en liten spatel för att ta upp rätt mängd. 

Jag har använt den nu i 3 månader och har ca 1/2 burk kvar. Känner att det är dags att göra en ny då min har blivit lite grynig. Så nästa  gång jag gör en kommer jag att ta halva receptet så behöver jag inte kasta något.