Hemmagjord nagelolja. 
 
Återblick nr.10. 
 
Nagelolja som stärker naglarna och återfuktar och skyddar nagelbanden. Denna olja innehåller både hallonfröolja och jojobaolja. Hallonförolja är rik på omega 3 och det sägs att den motverkar hudens ålderstecken, så hallonfröolja går bra att ha i ansiktet som på händerna. 
Jojobaolja och mandelolja är kända för att vara mjukgörande och fuktighetsbevarande. E-vitamin är fuktighetsbevarande och hjälper hudcellerna att stå emot skador av fria radikaler och solljus. E-vitamin förlänger också hållbarheten i produkterna. Eterisk olja lavendel är lugnande, balanserande och inflammationshämmande. 
 
Nageloljan är väldigt dryg, man behöver inte ta så mycket åt gången. 
 
Nagelolja 
1 tsk Jojobaolja 
1 tsk mandelolja 
5 droppar hallonfröolja 
5 droppar eterisk olja lavendel 
2-3 droppar E-vitamin 
Blanda allt i en liten glasburk. Klart! 
 
Jag använder nageloljan nästan varje kväll, nagelbanden är alltid mjuka och fina. Naglarna delar sig inte längre och jag tycker att jag har fått starkare naglar. Naglarna blir inte heller "gropiga" som mina kan bli under vintern. 
En bra olja helt enkelt. Vissa kvällar tar jag Arganoljan som har blivit över från ansiktet och masserar in på nagelbanden/händerna istället och det funkar också.